Veelgestelde vragen
Hieronder kan je alle veelgestelde vragen vinden. Voor jouw gemak hebben we ze opgedeeld volgens thema.
Algemeen
Wie zijn jullie en waarmee houdt Eyesport zich bezig?
Als optiekzaak in hartje Kempen werken werken wij al met Oakley sinds hun introductie op de Europese markt. Doordat Oakley voor kwaliteit staat, vonden vele Belgische atleten hun weg naar onze winkel. We begonnen al in 2009 met het personaliseren van brillen zodat ze bij hun truitjes in Belgische driekleur zouden passen. Nu, vele jaren later, zijn we de grootste sportbrillenzaak van Europa met verschillende merken in ons aanbod zoals Oakley, 100%, Rudy Project,…
We bieden custom eyewear aan zodat deze past bij je teamshirts, fiets of schoenen. Onze eigen reeks, Van Gorp Designs, Wordt gedragen door de allergrootsten. Zo kunnen we onder andere Greg Van Avermaet, Peter Sagan, Bradley Wiggins, Jasper Stuyven en nog vele andere tot onze klanten rekenen.
Als sportbrillenspeciaalzaak bieden onze specialisten in onze winkel al jarenlang oplossingen voor sporters die nood hebben aan een brilcorrectie in hun eyewear. Sinds kort is het ook mogelijk om via onze website sportbrillen op brilsterkte aan te schaffen. Nood aan extra advies of ondersteuning? Onze ervaren medewerkers helpen je bij het maken van de beste keuze!
Zijn de producten op Eyesport officiële Oakley artikelen?
We zijn een Officiële Oakley Dealer. Je kan ons vinden op de Oakley Store finder.
Ik ben een fantastische atleet. Willen jullie mij sponsoren?
Vrijwel dagelijks krijgen we aanvragen voor individuele of teamsponsoring. Helaas is het voor ons niet mogelijk om alle enthousiaste atleten . Daarom hebben we ervoor gekozen om wat intensiever samen te werken met lokale fietsclubs als ‘Cycling Beerse’ en ‘Team Kempen’ om lokaal talent te ondersteunen.
Wat als het product dat ik zoek niet op de webshop staat?
Als je het product dat je zoekt niet kan vinden, neem dan gerust contact met ons op. Door de vele projecten op maat, staat
niet alles wat we ooit reeds maakten op onze webshop.
Kan ik een montuur zonder lens bestellen?
We bieden geen Frame Only optie aan. Elke nieuwe sportbril die je bij ons aankoopt bevat: frame, lens, microfiber en een harde doos ter bescherming van de bril. Kies je voor een van onze custom ontwerpen kan je ook nog een vleugje magie verwachten.
Verzending
Verzenden jullie wereldwijd?
We verzenden zowel binnen als buiten Europa. Wanneer je je aflevergegevens ingeeft bij de check-out verschijnt de prijs voor de verzending.
Hoe kan ik mijn zending volgen?
Het volgen van je bestelling kan via de Track & Trace service. Je vindt jouw trackingnummer in de bevestiging van je verzending die we per e-mail gestuurd hebben of in je account bij de betreffende bestelling.
Kan ik mijn pakket laten opsturen naar een postbus?
We verzenden niet naar een postbus. Je moet voor ontvangst van het pakket aftekenen bij de koerier.
Wat als mijn zending vertraagd is of er een probleem is?
De status van je bestelling kan je steeds controleren door je in te loggen op je account. Deze wordt automatisch geüpdatet van zodra de bestelling verzonden is. Je ontvangt een tracking code via mail waarmee je pakket kan volgen.
Niet thuis op het moment van aflevering?
Het is voor de bezorger niet mogelijk om een tweede bezorgpoging op dezelfde dag te doen. De chauffeur laat een bericht achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op op de website van de koerierdienst zien waar jij je pakket kunt ophalen.
Zelf een andere dag inplannen?
Met de ‘Niet-Thuis-Code’ kun jij de levering van je pakket inplannen op een andere dag of een ander adres. Neem telefonisch contact op met de Customer Service van de koerierdienst (GLS voor verzendingen binnen België) voor een tweede bezorgpoging. Middels het ‘Niet Thuis Bericht’ kunt u ook online een nieuwe bezorgpoging doorgeven
Retour
Je kan je bestelde artikelen retour bezorgen tot 14 dagen na ontvangst. In België kan dit gratis via ons retourplatform. Verzend je vanuit het buitenland, dan draag je deze kosten zelf.
Retours kunnen verzonden worden naar: Optiek Van Gorp, Gasthuisstraat 6, 2340 Beerse, België. Custom gemaakte monturen en sportbrillen op sterkte kunnen niet teruggestuurd worden.
Orders
Hoe zal het duren voor ik mijn custom order ontvang?
Custom sportbrillen worden in ons atelier op maat gemaakt naar uw specificaties en brengen daardoor een langere verwerkingstijd met zich mee. Reken hiervoor op een productietijd van 2-3 weken.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling nakijken?
De status van je bestelling kan je steeds controleren door je in te loggen op je account. Deze wordt automatisch geüpdatet van zodra de bestelling verzonden is.
Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?
Je kan kiezen voor Paypal, credit card en nog veel andere betaalmethoden. Je kan niet kiezen om bij de koerier af te rekenen op het moment van aflevering.
Onderdelen & Service
Kan ik losse onderdelen voor mijn sportbril bestellen?
We hebben vele sportbril- onderdelen in huis. Ben je dus op zoek naar een replacement lens, nosepiece of earsock kit ga dan zeker even naar onze replacement parts pagina (+ LINK). Kan je het product hier niet terugvinden, neem dan contact (+LINK) met ons op. Mogelijk hebben we andere onderdelen of onderdelen van oudere modellen alsnog op voorraad, of kunnen we het voor je bestellen.
Waarop heb ik garantie?
Sportbrillen
Op onze sportbrillen bieden we een garantie van twee jaar vanaf de aankoopdatum tegen fabricagefouten. De garantie is alleen geldig voor de oorspronkelijke koper met een aankoopbewijs zoals je deze op je account terug vindt. Eyesport biedt geen garantie tegen krassen op de lens. Replacement lenzen kan je aankopen via Eyesport (+LINK). Neem voor alle garantieclaims contact op en voeg minimaal twee foto’s bij van het defect.
Correctieglazen
Op alle prescriptiebrillen biedt Eyesport garantie tegen breuk als gevolg van materiaal- of fabricagefouten gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum met een geldige aankoopbon. Het garantieprogramma van Eyesport dekt geen bekraste glazen. Neem voor alle garantieclaims contact op en voeg minimaal twee foto’s bij van het defect.
Accesoires & Kledij
Eyesport garandeert accesoires en kledij tegen fabricagefouten in gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum. Deze garantie is alleen van toepassing op de oorspronkelijke koper en dekt geen schade als gevolg van normale slijtage, ongelukken, foutief gebruik of de normale afbraak van kleuren en materialen. Het garantieprogramma van Eyesport dekt geen defecten als gevolg van een onjuiste pasvorm. Neem voor alle garantieclaims contact op en voeg minimaal twee foto’s bij van het defect.
Custom designs
Kan ik van mijn volgende fietsbril een uniek exemplaar maken?
Absoluut! Ga gewoon naar het invulformulier op onze custom paint pagina.
Kan ik mijn eigen bril opsturen om te laten hersprayen? Hoe doe ik dit?
Je kan je eigen montuur opsturen, geen enkel probleem. We bieden deze service aan zodat je je eigen frame kan laten restylen. We werken hiervoor alleen met echte Oakley brillen. Als je je sportbril niet bij een officiële Oakley Dealer hebt gekocht, bestaat de kans dat het geen echt montuur is. Als je een fake Oakley opstuurt, gaan we hem niet voor je hersprayen.
Voor het mooiste eindresultaat, raden we aan om te starten met een nieuw volledig wit montuur. We raden af dat je zelf vaste onderdelen verwijdert of zelf het montuur opschuurt. Stuur je frame wel op zonder de lens.
Gelieve eerst het formulier in te vullen voor je je bril verzend. Ga naar volgende pagina (+LINK) en volg de instructies.
Customizen jullie ook schoenen?
Wij personaliseren geen textiel en schoenen. We zijn uitsluitend gespecialiseerd in sportbrillen
Customizen jullie ook helmen?
Ja, wij personaliseren ook helmen. Naast Oakley zijn er ook nog andere merken via ons te verkrijgen. Prijzen hiervoor variëren hangen af van het aantal werkuren.