Refund and Returns Policy
Overzicht
Onze ‘refund and returns policy’ bedraagt 30 dagen. Nadat de termijn van 30 dagen overschreden is sinds de aankoopdatum, kunnen we geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.
Om in aanmerking te komen voor terugzending, moet het product ongebruikt zijn en in dezelfde staat als bij ontvangst. Tevens moet het product zich in de originele verpakking bevinden.
Verzakingstermijn (Terugname)
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen: De consument heeft het recht aan Optiek Van Gorp mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.
Klanten die van het verzakingsrecht gebruik wensen te maken, moeten binnen de 14 dagen vanaf de levering contact opnemen met de Optiek Van Gorp klantendienst en de goederen binnen de 20 dagen vanaf de levering van de goederen op hun kosten terug bezorgen aan Optiek Van Gorp, Gasthuisstraat 6, 2340 Beerse.
Goederen met een verkoopsprijs van 50 euro of meer dienen ons per koerier of aangetekende postzending (DHL, Fedex, enz.) te worden terugbezorgd. Enkel artikelen die zich in de originele en onbeschadigde verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen we terugnemen.
Zullen in geen geval worden teruggenomen:
- Gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen
- Artikelen met geopende de verpakking (of een deel ervan)
- Producten die op maat van de klant zijn gemaakt
- Artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
In bepaalde situaties kan slechts een gedeeltelijke terugbetaling plaatsvinden:
- Elk product dat zich niet in originele staat bevind, beschadigd is of waarvan onderdelen ontbreken.
- Elk product later dan 30 dagen na ontvangst teruggestuurd.
Refunds
Van zodra je terugzending bij ons ontvangen en gecontroleerd werd, ontvang je een mail. Vervolgens verneem je via deze weg ook of je terugbetalingsaanvraag goedgekeurd of afgewezen werd. Indien je aanvraag werd goedgekeurd, verwerken we je terugbetaling.
Laattijdige of ontbrekende terugbetaling
Als je nog geen bericht van) terugbetaling hebt ontvangen, controleer eerst je bankrekening. Contacteer vervolgens je credit card bedrijf. Het kan enkele werkdagen duren alvorens de storting zichtbaar is op je rekening. Vervolgens contacteer je je bank. Het kan enkele werkdagen duren alvorens de storting zichtbaar is op je rekening.
Indien je al het voorgaande hebt gedaan en je hebt nog steeds geen terugbetaling ontvangen, contacteer ons dan via info@optiekvangorp.be.
Sale producten (uitverkoop)
Alleen standaard geprijsde artikelen kan je terugzenden. Producten uit uitverkoop kunnen niet worden terugbetaald.
Omruilingen
We kunnen alleen producten vervangen die je defect of beschadigd ontvangen hebt. Indien je omruiling wenst naar een vervangend item, stuur ons een mail naar info@optiekvangorp.be en stuur het defecte item aangetekend naar Optiek Van Gorp, Gasthuisstraat 6, 2340 Beerse, België.
Verzending retours
Om je product terug te sturen, verzend je deze aangetekend naar Optiek Van Gorp, Gasthuisstraat 6, 2340 Beerse, België. Je bent verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten bij het terugzenden van producten. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Afhankelijk van je afleverlocatie kan het enige tijd duren voor het vervangend product bij je aankomt. Bij het terugzenden van meerdere of duurdere items, is het aan te raden deze via aangetekende zending of met verzekering terug te zenden.
Hulp nodig?
Contacteer ons op info@optiekvangorp.be voor vragen gerelateerd aan onze refund en returns policy.